Aplicațiile mobile pot construi baze de clienți loiali, pot oferi date profunde despre clienți și multe altele. Companiile ar trebui să înțeleagă numeroasele moduri în care aceste aplicații pot îmbunătăți experiența clienților.
Deși oamenii pot experimenta în continuare internetul de pe un computer desktop, aplicațiile mobile au devenit o modalitate din ce în ce mai populară de a interacționa online.
Nu orice afacere mică și mijlocie are nevoie de o aplicație mobilă, dar ar putea adăuga valoare în situația potrivită. Aplicațiile mobile pot ajuta IMM-urile să-și dezvolte loialitatea față de marcă și să monitorizeze relațiile de afaceri, mai ales dacă mențin un contact strâns cu clienții sau partenerii de afaceri. De asemenea, pot stimula eforturile de promovare, pot îmbunătăți analiza clienților și pot facilita cumpărăturile online. Liderii de afaceri ar trebui să exploreze beneficiile aplicațiilor mobile pentru a determina dacă o aplicație le poate ajuta afacerea să se dezvolte.
1. Loialitatea clienților
Companiile care operează pe piețe verticale extrem de competitive trebuie să depună eforturi suplimentare pentru a cultiva loialitatea clienților. Aplicațiile mobile le pot oferi un avantaj, deoarece își pot crește oportunitățile de afaceri repetate și pot îmbunătăți ratele de recomandare. De asemenea, pot crește ratele de adoptare a noilor produse și servicii.
Aplicațiile mobile oferă o comunicare convenabilă uni-și bidirecțională între IMM-uri și clienții lor. Comunicarea convenabilă duce la un angajament continuu, ceea ce ajută companiile să monitorizeze comportamentul clienților în timp și să își ajusteze strategiile pe baza acestor comportamente. În acest sens, aplicațiile mobile pot îmbunătăți satisfacția clienților la un cost redus.
Atunci când o companie are o bază de clienți loiali, poate anticipa mai ușor creșterea pe termen scurt și lung. Prognoza îmbunătățită permite companiilor să își ajusteze ofertele și să creeze produse și servicii pe care bazele lor le doresc. Companiile pot spori loialitatea clienților cu programe de carduri de fidelitate, pe care clienții le pot achiziționa și urmări în aplicație. Programele de loialitate pot ajuta IMM-urile să capteze afaceri ale clienților repetate.
2. Programe de marketing
Eforturile de marketing ajută companiile să spună clienților noi și existenți despre noi produse și servicii. Aplicațiile mobile îmbunătățesc activitățile de marketing și promovare, deoarece solicită clienților potențiali să caute și să instaleze în mod activ aplicația. Cu alte cuvinte, aplicațiile atrag clienți potențiali valoroși în domeniul de marketing al unei companii. Echipele de marketing pot monitoriza apoi utilizarea aplicației și pot folosi strategii promoționale pentru a viza anumiți utilizatori pe baza acțiunilor lor în aplicație.
Aplicațiile mobile ajută, de asemenea, IMM-urile să lanseze campanii de marketing și să schimbe rapid între mai multe campanii. Publicitatea într-o aplicație necesită mai puțin capital decât metodele tradiționale, cum ar fi publicitatea plătită la radio, TV și tipărit, care pot beneficia IMM-urile cu bugete mici. Specialiștii în marketing pot folosi, de asemenea, promoțiile aplicațiilor pentru a viza anumite grupuri, ceea ce creează o cerere rapidă și un impuls pe piață.
3. Cumpărături online convenabile
În lumea digitală, clienții solicită flexibilitate atunci când selectează și comandă produse și servicii. Organizațiile pot proiecta aplicații mobile pentru a informa și a efectua achiziții în aplicație.
Companiile au început să permită clienților să plaseze comenzi pe aplicațiile mobile la începutul anilor 2010. Înainte de această perioadă, clienții ezitau să plaseze comenzi de produse — în special cele scumpe — pe aplicații. Cu toate acestea, pe măsură ce utilizatorii au devenit confortabili să facă achiziții de pe smartphone-urile lor, mulți dintre ei au început să prefere acest canal. De fapt, comenzile de produse prin intermediul dispozitivelor mobile au crescut cu peste 20% între al treilea trimestru din 2020 și al treilea trimestru din 2021, potrivit unui raport Statista.
4. Permite o abordare omnicanal
Companiile pot folosi o abordare de vânzări omnicanal pentru a oferi clienților o experiență de cumpărături perfectă pe toate dispozitivele. Accesul omnicanal permite clienților să facă achiziții din orice locație. IMM-urile își pot îmbunătăți experiențele omnicanal cu o aplicație mobilă, deoarece le permite clienților să cumpere și să facă achiziții de pe smartphone-urile lor.
5. Monitorizarea relatiei cu clientii
Multe companii se luptă să înțeleagă mentalitatea clienților lor. Companiile s-au bazat mult timp pe sondajele clienților pentru a monitoriza relațiile cu clienții, dar odată cu proliferarea dispozitivelor mobile pot, de asemenea, să culeagă informații din aplicații. De exemplu, IMM-urile pot monitoriza cât de des folosesc clienții aplicația, pot determina promoțiile de care ar putea fi interesați și pot analiza feedback-ul solicitat și nesolicitat. Aceste informații pot ajuta la construirea și menținerea unor relații pozitive cu clienții.
6. Brand awareness
Aplicațiile mobile care folosesc notificări push pot ajuta clienții și clienții să fie implicați în timp. IMM-urile pot ajunge la toți sau subseturile de utilizatori cu notificări despre știri și promoții despre produse prin intermediul aplicațiilor. De asemenea, pot efectua direcționare granulară cu informații precum locația și istoricul anterioare de implicare.
Cu setările și configurațiile adecvate, notificările aplicațiilor pot ajuta companiile să își păstreze marca sau produsele în fața clienților. O conștientizare puternică a mărcii poate ajuta companiile să conducă traficul digital, să-și depășească concurenții și să crească veniturile.
7. Exploatarea datelor
Aplicațiile mobile oferă oportunități fantastice de extragere a datelor. IMM-urile pot analiza datele colectate pentru a identifica modelele clienților și răspunsurile la tacticile de marketing. De asemenea, companiile pot combina datele din aplicația mobilă cu date din alte surse, cum ar fi platformele de social media și interacțiunile directe cu clienții. Companiile pot fuziona și analiza aceste informații pentru a înțelege mai bine interesele clienților și tendințele de cumpărare.